logo
Beauty and Lifestyle Blog
Lifestyle

Metrosexualitatea – o ciudăţenie?

Poate vă amintiţi câte ceva despre subiect dintr-un post anterior. Metrosexual vine de la metropolitan şi heterosexual, un termen atribuit bărbatului modern, care trăieşte într-o societate capitalistă, foarte preocupat de stilul său de viaţă şi de felul în care arată. Evoluţia societăţii, într-una modernă, a făcut ca şi bărbatul să fie un consumator la fel de talentat ca femeia. Până nu demult, singurii bărbaţi care îşi permiteau să poarte această etichetă erau doar starurile sau persoanele foarte cunoscute care apăreau prin reviste, deoarece rolul bărbatului era acela de a aduce bani în casă şi de a-i da soţiei să îi cheltuie, pentru diferitele necesităţi ale casei. În zilele noastre acest tablou s-a estompat, cheltuielile casei fiind în majoritatea cazurilor o chestiune bilaterală. Nemaifiind unicul întreţinător al familiei bărbatul şi-a putut centra atenţia şi asupra sa şi a necesităţilor sale, dând naştere bărbatului modern.

Astfel că s-au produs în masă produse cosmetice şi servicii cosmetice pentru bărbaţi, o paletă mult mai largă de îmbrăcăminte, în diverse stiluri. România (in acest moment), din păcate, este încă destul de în urmă cu aceste lucruri, totuşi serviciile bazice există şi se poate profita de ele.

Revenind la întrebarea din titlu, metrosexualitatea este o evoluţie normală a bărbatului în ceea ce priveşte îngrijirea şi aspectul, deci nu este nimic ciudat în asta. Cei mai reticenţi la acest mod de viaţă sunt bărbaţii (dar şi femeile) “old school”, asociind imaginea cu cea de homosexual. Cum am mai menţionat, nici etimologic, nici din vreun alt punct de vedere, a fi metrosexual nu are vreo conotaţie sexuală. Necesitatea de a fi în pas cu lumea modernă îi împinge la a se îngriji, fiindcă femeile au făcut-o întotdeauna, corespunzător timpurilor în care au trăit şi cred că, în secolul 21, e cazul ca bărbaţii să îşi acorde mai multă atenţie.

Deşi pentru unii metrosexualitatea nu este ceva rău sau ciudat, consideră asta o extremă în îngrijirea masculină şi preferă să se situeze undeva la mijloc. Nimic de zis, orice pas înainte este binevenit şi apreciat din partea complementară. Şi cum am mai spus, vremea Tarzanilor păroşi a trecut, e nevoie de mai mult decât de duş, deodorant şi produse de barbierit, de nişte haine băbeşti/moşuleşti, nu asta înseamnă masculinitate. Masculinitatea ţine de atitudinea cu care poartă orice, cum ar veni, omul face haina, nu haina pe om.

Aşa că pe linia:

|————————————————|————————————————|

Metro                        Moderat,îngrijit                        Tărzănel modern

Sunt convinsă că majoritatea femeilor la care vă place vouă, băieţilor, să vă uitaţi preferă de la Moderat la Metro.

P.S. Şi acuma care ce înţelege prin moderat… heh, moderat, din perspectiva mea, cred că v-aţi dat seama ce înseamnă sau vă veţi da.

sursă foto

Beauty blogger. Mainly. Lifestyle and fashion posts, also. :)