Ieri am avut plăcerea să particip la ediția din acest an a evenimentului Social Media Summit Cluj, organizat de Revista Biz, la City Plaza (ca de obicei), însumând deja participări trei ani la rând. Anul acesta am reușit și eu să particip de cu dimineață, până la amiază (ceea ce în anii anteriori nu mi-a ieșit, deoarece eram mereu cu facultatea, dar de la anul se schimbă asta) și cred că am prins partea cea mai interesantă.
În prima parte a dimineții s-a vorbit despre Real Time, de unde am desprins o idee foarte importantă: ”timpii de reacție devin o componentă a brandului personal”. Dacă ești prompt, businessul tău, ca blogger, antreprenor online, companie etc nu au decât de câștigat. Nu se justifică, în acest context să stai să răspunzi pe rețelele sociale după două zile! În nișa în care mă învârt eu, și care, din păcate, e foarte pe dinafară cu regulile SM, am avut surpriza să am reacții și după două zile de la o mențiune. În orice caz, cu atât mai bine pentru mine. Să fii pe fază este una din cele mai importante lucruri și, dacă nu îți place să faci asta (tradus mot a mot, ”să stai toată cu ziua cu telefonul în mână”), nu poți să ai foarte mari pretenții de la activitatea ta online.
S-a discutat că cele mai dezvoltate nișe sunt cele de fashion&beauty (după părerea mea, cele mai deconectate de social media și reguli, e fiecare cu lumea ei, cu cititorii ei, colaborările ei – sincer acum, câte bloggerite de pe nișa fashion&beauty au prezență constantă la eventurile SM?), urmate apoi de blogurile gastronomice și de fotografie.
Pentru mine, evenimentele în genul #smscluj sunt o ocazie să învăț lucrușoare noi, să încerc să aplic la nișa mea ce pot, să îmbunătățesc comunicarea, să îmi amintesc rolul meu în comunitatea online și multe altele. Să fiu cât mai competitivă căci, nu-i așa, ”influencer-ii sunt bloggeri, dar nu toți bloggerii pot fi influenceri”. Sunt mândră că am fost numită în repetate rânduri influencer pe nișa mea. Asta mă face să cred că eforturile mele nu sunt în zadar, că merg într-o direcție bună și încerc să progresez mereu. Un alt aspect care mi-a plăcut și pe care îl aplic de când am blogul, pentru că mi s-a părut de bun simț, e să selectezi colaborările și, dacă e cazul, să refuzi campanii. De exemplu, ca viitor nutriționist&dietetician, n-o să vedeți niciodată la mine bannere publicitare sau mai știu eu ce către băuturi sau alimente pe care eu le consider dăunătoare, oricât de bine plătite ar fi. Și exemplele ar putea continua, pentru că am avut multe situații. Aleg să nu-mi compromit blogul, imaginea, credibilitatea și să accept doar provocările care mă fac să am de câștigat pe termen lung într-o formă sau alta. Închei aici gândurile despre prima parte, cei care vor să se dezvolte, să participe la evenimentele social media.
În a doua parte a sesiunii de dimineață ni s-a făcut un istoric al evoluției blogurilor, aici am aflat și eu că primele bannere de publicitate pe net le-a avut Dacia, și prima campanie cu bloggeri a avut-o Audi. De asemenea, că de prin 2011 s-a conturat o așa-zisă ”aristocrație” a bloggerilor influențatori, cei a căror părere contează. Din discursul reprezentantei Unicredit Tiriac bank nu îmi mai amintesc foarte mult (muream de foame), în afară de istoria impresionantă de la Ursici, unde banca s-a angajat într-un act umanitar, pornit de niște bloggeri, de a pune electricitate unui sat uitat de lume. Povestea chiar mi-a făcut pielea de găină. Și ca să nu par insensibilă, chiar și pentru o nepasionată a fotbalului, cum sunt eu, să știți că am apreciat foarte mult surpriza pe ne-a făcut-o banca la SMS, de a aduce cupa UEFA în cadrul evenimentului, drept pentru care mi-am și făcut poză cu ea, să moară microbiștii de ciudă :)) Împreună cu cupa, a venit la SMS și legendarul Belodedici, spre marea încântare a cunoscătorilor. Chiar am apreciat onoarea făcută. 🙂
Foto: cu tvdeceii. Alina – jumate tvdece, jumate Farmec 🙂
Și pentru că nu se poate fără poze de hair&style, iată-mă.