logo
Beauty and Lifestyle Blog
Featured Lifestyle Nutritie&Sanatate

Cum să nu te îngrași de Paști

fitness selfie

Mărturisesc că a fost un subiect care mi-a venit în cap azi, la sală, gândindu-mă la voi. Mesele de sărbători sunt un ”mâncat social” ce dă mult de furcă celor care doresc să își corecteze excesul ponderal. Toate eforturile făcute cu luni înainte sunt date peste cap și durează vreo lună să te restabilești, dacă nu ai grijă. Știu că se adună toată familia, știu că urmează vizitele pe la rude și prieteni, cu insistențe fie sărate, fie zaharisite, alcool și alte cele, dar chiar și așa vă puteți descurca dacă știți ce vreți de la viața asta 😀

N-o să vă spun să nu mâncați, Doamne ferește. Nici eu n-aș sta să mă uit la mâncare. Dar vă dau câteva idei ca să mâncați doar cât e necesar, fără să săriți calul. Când știți că vă așteaptă o masă copioasă, optați ca la micul dejun să mâncați o gustare, cât să nu vă fie foame: un iaurt mic cu cereale integrale, niște fructe, un ou cu o feliuță de caș fără pâine (depinzând de cât mai aveți până la marea destrăbălare culinară). Ideea e să mâncați puțintel, nu mâncați foarte bine la toate mesele. Este foarte important să nu uitați că pentru corp tot o zi obișnuită e, și să știți să spuneți stop. Serviți doar cât ați mânca de obicei, chiar dacă pe masă sunt 100 de feluri. Mestecați bine și încet, pentru că senzația de sațietate apare cam în 20 de minute după ce primele înghițituri au ajuns în stomac. Vă garantez că vă saturați mai repede, cu mai puțin, și pofta de a mânca de toate (pe fond de foame) se diminuează. Ce mai puteți face e să păpați selectiv. Carnea cu legume sau cu salată de crudități (și cei mai carnivori oameni trebuie să aibă măcar o salată de varză la masă! luați două :D). Vă ajută mult să evitați alimentele cu maioneze, smântână, mult ulei. Friptura mustește de ulei sigur, așa că ajunge.

Dacă nu merge ideea cu mâncatul selectiv și vă face cu ochiul toată masa, puneți-vă într-o farfurie, cam cât mâncați în mod obișnuit o dată, câte un pic din top preferințe, de exemplu: o lingură de salata de beuf, un ou umplut, o bucățică de aperitiv, o lingură de salată de vinete, o bucată de friptură, legume și musai crudități. Dar nu o farfurie de aperitive, alta de supă, alta de felul doi! Doar supă și farfuria cu câte un pic din toate. Evitați foietajele (saleuri, de ex), încercați să nu mâncați deloc pâine (chiar are gust minunat salata de vinete fără pâine, e o chestiune de obișnuință). Eu aș sări peste desert, fie el și poleit cu aur. Dacă chiar vă trebuie, împingeți-l la vreo 3 ore după masă (timp în care nu mai ciuguliți, desigur) și serviți-l ca gustare. Într-o zi ca asta eu aș sări cina, dacă chiar vă e foame/aveți de stat la masă cu oameni, luați un fruct, un aperitiv nu tare bucătărit (brânzeturi cu cherry sau legume), iaurt, apă plată.

Nu uitați că voi decideți ce e mai important: să vă satisfaceți toate poftele peste măsură și apoi să vă smiorcăiți sau să zâmbiți când vă uitați în oglindă? Voi știți ce e mai important, trebuie să vedeți puțin și după momentul prezent. Oricum, bucurați-vă de companie și de plăcerea gustului și, neapărat, nu dezvoltați sentimente negative față de mâncare. Faptul că aveți grijă cum mâncați o să vă scadă drastic aportul caloric față de cum ar fi fost dacă ați mâncat de-toate-pentru-toți și o să ieșiți cu o stagnare sau cel mult un kg în plus (care se poate duce repejor). Cumulul energetic se face pe 24 de h, așa că, de ex, dacă ați avut grijă să mâncați ușor dimineața, foarte ușor seara, la repetarea figurii în următoarea zi, bilanțul caloric ar trebui să fie în regulă. Aveți grijă la excesul de alcool, și acela aduce calorii în plus.

Am terminat cu mâncarea, n-am terminat cu ideile de ”cum să nu te îngrași”. Pentru că n-o să vă zic să mergeți la sală de Paști, între mese ar fi bine să nu stați la șuete șezând, ci să ieșiți la plimbări, să dați ture de trotuar, cartier, parc, să luați niște aer. Cum e aia cu ”100 de pași după fiecare masă?” 😀 Ideea e să nu lânceziți în casă, iar dacă e vreme urâtă, faceți ceva în casă: luați-vă sarcina de a spăla toate vasele, mai strângeți firimiturile de pe jos, puneți în ordine lucruri, faceți-vă utile(utili). Tot e mai bine decât să stai cu laptopul în brațe. Dacă aveți chef și ambiție suficientă, puteți ieși și la alergat puțin.

Revenirea la normal înseamnă 3 mese pe zi și 2 gustări și sportul corespunzător. Succes, și vă aștept cu feedback aici, dacă vreți, după Paști. 😀

Beauty blogger. Mainly. Lifestyle and fashion posts, also. :)

Comments (9)

  • Imi permit sa las aici un link cu cateva sfaturi pe care le-am adunat de la specialisti din fitness/wellness :).

    P.S. Bun articolul ;).

    Link: http://valentinbosioc.com/sfaturi-wellness-de-paste/

  • Doamne ajuta-ma sa rezist si sa treaca repede perioada asta :((! O sa ma gandesc la sfaturile tale si sper sa-mi stea in gat si sa zic gata, stop!

  • Valentin Bosioc, super, la partea de nutritie sportiva n-am reusit sa ajung. Inca sunt ingropata pana-n gat in nutritia clinica/patologica

  • federova, tocmai am zis ca nu e bine sa dezvoltam gandire negativa fata de mancare. Eu zic sa alegi cateva preparate, cantitati mici si sa te bucuri din plin de ele, fara regrete. E foarte important asta, la nivel energetic! 🙂

  • Sa “treci” cu bine din punct de vedere al kilogramelor in perioada sarbatorilor ce e drept e o mare provocare :-)) Imi e si groaza cand ma gandesc la mesele in familie si imi pun foarte putin in farfurie, si… de obicei sar peste desert, si… auzi gazdele “ce? cum sa mananci numa atat? mai scoate-ti” (moment in care iti ia farfuria si ti-o umple cu tot felu de bunataturi). si dupa ce te simti ca aproape te rostogolesti, vine desertul, si refuzi frumos, sa nu dai de inteles nimic gresit, spui ca esti plina si ca esti suficient dar totusi, vezi cum se indreapta o farfurie plina de prajituri inspre tine, si razand ti se spune “ce, esti la dieta? ce slabit iti trebuie tie? abea ai carne pe tine” :-))

  • Dalia, asa e romanul, insistent :))) 😛

  • Eu tratez sarbatorile de ceva vreme ca pe o perioada normala la capitolul culinar….si fac doar o exceptie pe meniu, ca sa simt si eu ca e Craciun sau Paste…de acest Paste, am mancat cozonac, insa that’s all. In rest am mers pe salatele mele, cereale, multa apa si ceai, suc de fructe la micul dejun. Nici ou rosu inca nu am mancat si nu stiu daca o sa mananc. 🙂

  • Ana Maria Tatucu, un ou rosu au ba sau chiar doua, nu au nimic, problema e ca se face exces de oua..