logo
Beauty and Lifestyle Blog
Lifestyle

Untold Stories 2018 (2): Rockstadt vs Untold

Era odată ca niciodată o țărișoară mai din est care a prins gustul festivalurilor. Și așa se face că Untold Festival și Rockstadt Extreme Fest cădeau în aceeași dată, pentru că nu sunt evenimente concurente, nu ”se bat” pe același segment de public. Așa gândeau organizatorii Rockstadt, ”odată ca niciodată”, sau cu mentalitatea de pe vremea dinozaurilor, vorba cuiva de pe Facebook. Pentru că mentalitatea din secolul nostru, proactivă, e Rockstadt versus Untold, pentru că au un segment de public important pe care se bat – ”simpatizanții”.

Ca orice nișă, publicul nișat e mai restrâns, pe care îl ai oricum, așa că ținta ta sunt ”simpatizanții”. Adică publicul ăsta ”pestriț”, care ascultă mai multe genuri, dar la bază ascultă rock. Ăia sunt corporatiști, medici, avocați, antreprenori, în general oameni echilibrați, care nu preferă extremele, dar care ar vrea să ajungă la Rockstadt și care nu se uită că e 10 lei berea sau se îmbată înainte de a intra în festival, ca să nu cheltuie mult. Cu venituri medii spre mari, adică fix publicul care te interesează pe tine, organizator. Dar, fii atent, oamenii ăștia au familii, poate au și copii, iar tu îndrăznești să faci concurență unui festival de anvergura Untold. Adică un loc înspre care familiile și copiii publicului tău țintă trag, și spre care vor merge – că e frumos, comercial, atmosferă occidentală, dacă nu te atrage muzica neapărat, mergi pentru vibe. Așa pierde Rockstadt segmentul ăla ”neutru”.

Partenerul lor media principal e, din câte văd, Rock FM. Rock FM, care se adresează tot publicului larg ascultător de rock, nu de nișă, cum sunt cei din emisiunile lui Lenți Chiriac sau Supersound – hard, heavy&extreme metal a lui Bibian Crișan de la Radio Cluj. Îmi pare rău, guys, publicul larg al Rock FM este în mare parte la Untold. Voit sau pentru că îi trage de mânecă partenerul sau copiii, de care trebuie să țină cont.

Personal, mi-aș fi dorit să merg și anul trecut la Rockstadt, pentru că ascult 90% rock (alternative, industrial și chiar doom metal), dar n-o să plec niciodată cât sunt Electric Castle sau Untold la mine acasă. Mi-am pus problema chiar 2 zile la Untold, 2 zile la Rockstadt… nu merită împărțeala. În restul lunii august e pustiu, pot merge oriunde. Acum înțelegi că nu e un alt festival și Untold, ci orice festival e versus Untold, și concurează în detrimentul său bugetar și de audiență. Untold fericit în continuare să avem, Rockstadt, sper la anul, în dată diferită.

Foto M.Fiama 

 

Beauty blogger. Mainly. Lifestyle and fashion posts, also. :)