logo
Beauty and Lifestyle Blog
Lifestyle Nutritie&Sanatate

Inside Advice: Cum să-ți păstrezi automotivația

După procesul de slăbire, recompensa nu se lasă așteptată: lumea remarcă, te felicită, te admiră, eforturile tale de a-ți schimba stilul de viață au deja ecou răsunător în exterior. Însă munca nu se termină aici, ci începe o nouă etapă: menținerea. Aici dau greș toate curele de slăbire care nu pot fi făcute un stil de viață: toate au rezultate, cât le ții, dar pentru că sunt dezechilibrate, te întorci de unde ai plecat, ba cu surplus de kilograme și cu o rezistență la slăbire enervantă. De aceea este esențială consilierea dietetică de durată, pentru că singura cale de a te menține este o alimentație normală, iar dacă ai apelat la un nutriționist bun, deja știi care e normalitatea, doar trebuie să fii perseverent și să aplici sfaturile de finețe în continuare.

pastreazati stilul alimentar nou

Trebuie să menții orarul de masă regulat. Odată obișnuit, corpul tău nu va dori mâncare decât la ora meselor. Pe parcursul slăbirii, deja ai combătut adicțiile, iar nonalimentele fără de care credeai că nu poți trăi, nu prea mai prezintă interes. Din experiența mea, creierului îi ia cam 2-3 săptămâni să scape de pofta de dulciuri, și vreo câteva luni sau un an să scape de amintirea gusturilor artificiale, nefiresc de bune. Doar așa sunt făcute astea, să creeze o dependență greu de demonstrat științific, pentru a nu putea fi semnalate. Dar nu imposibil de demonstrat 🙂 Se știe clar că stimulează centrii plăcerii, deci vei continua să le consumi. Mie mi-a luat 2 ani să nu mai visez că beau cola, și am 9 ani de când produsele de tip cola sau orice carbogazoase nu mai prezintă niciun interes. Ba dimpotrivă, în acești 9 ani am gustat de 2 ori produse de tip Fanta și 7-Up mi s-au părut o veritabilă apă carbogazificată cu zahăr și niște arome ciudate.

nu traiesti izolat

Viața nu este liniară. Există zile sau chiar perioade atipice, în care poate fi imposibil să îți respecți rutina, însă, având o bază, este mult mai ușor să faci cele mai bune alegeri pentru momentul respectiv și să îți revii mult mai ușor și fără stres. Nu uita că, odată schimbat stilul alimentar, nu ai cum să te întorci unde ai fost, dacă excepțiile nu devin o regulă! Îți pot spune asta din propria experiență a ultimilor 3 ani (pentru cei noi la mine pe blog, am dat jos 27 kg, și tot off sunt). Stilul de viață de eliberează de sclavagismul dietelor pe care trebuie să le cari cu tine peste tot, din cauza cărora nu te poți bucura de niciun junk sau chiar de carbogazoase, pentru că nu te învață cum să te reechilibrezi după aceste excepții, și te duci tot în jos.

keep moving

Nu renunța la mișcare. Din experiența mea, tonusul muscular se poate ridica alimentar într-o primă fază (conform analizelor de compoziție corporală) DAR acel 20% mișcare nu poate fi înlocuit de nimic. Exercițiul fizic este singurul care menține metabolismul activ, ca acesta să nu scadă odată cu vârsta. Dar dacă nu l-ai corelat cu alimentație bine gândită, la slăbire te va ajuta prea puțin, aproape de 0. Slăbirea este 80% alimentație, 20% sport. Dacă ai 3 ani de autodisciplină continuă, fără practicarea autoindulgenței, nu o să mai poți trăi fără sport. La început vei avea o perioadă de dependență, în care dacă lipsești o zi intervine sentimentul de vină. Chestia asta nu este sănătoasă, multe persoane pățesc asta (am trecut și eu prin ea), și pe cât de înverșunat mergi o perioadă la sport, pe atât de mare va fi delăsarea în următoarea perioadă. Pentru că 1. nu te poți izola și trăi ca să mergi la sală, unless ești antrenor de fitness sau profesor de educație fizică sau sportiv de performanță 2. te expoliezi de nutrienți și ajungi la epuizare dacă nu știi să îți susții efortul micronutrițional și prin alți factori de stil de viață (și majoritatea nu știu). Schimbă-ți gândirea. Mergi la sală de 3-4x/săptămână sau crește nivelul de activitate fizică zilnică. Mergi mai mult, fă-ți de lucru fizic – folosește scările în loc de lift, nu îi mai trimite pe alții să aducă unele lucruri, ia-ți-le tu, ieși cu bicileta sau la alergare în weekend, descarcă-ți un program de aerobice acasă. Orice îmbunătățire a nivelului de activitate fizică este importantă!

personal tips

Acum, mănânc câte un dulce de extra-mega calitate o dată pe săptămână. Dacă e să fie zahăr, atunci trebuie să fie un desert excepțional – Camino, Bricks, Vlad Mureșan, Bistro Viena ș.a.m.d. sau o prăjitură de casă (dacă e făcută de mine, n-are zahăr, dar tot se pun caloriile făinii și zaharurile fructelor).

Matcha Green Tea by Un Dulce Vlad Muresan #chef #undulce #sweet #cake /w @cornel.vaideanu A photo posted by Sigina Pop (@siginutz) on

În ultimul an am lucrat foarte mult, m-am dat peste cap cu mâncarea, de la oboseală, așa că mi-am făcut ordine-n viață și lucrez mai cu cap. Așa am reușit să dau jos înapoi vreo 3 kg pe care le pusesem având grijă mai mult de alții decât de mine (vezi junăluțul meu de călătorie pe hashtag #siginaonthego ).

Stânga +3 kg, dreapta -3 kg

Pozează ceea ce mănânci. te va ajuta să-ți diversifici alimentația. Fă-ți selfies, de la început! Să te doară-n cot dacă se uită cineva ciudat, ai doar grijă să nu îți iasă și alții în poze, lucru care să îi deranjeze. Poți să le publici, ca pe un public challenge, sau le poți ține pentru tine și să le alături apoi, să ți le lipești pe interiorul dulapului. Te vor motiva enorm să îți amintești în fiecare zi de ce ai schimbat stilul de viață, și să îl faci, tot mai mult un stil personal de viață. Care să devină plăcut și care să îți mențină rezultatele pe viață. O să vezi că nici n-o să-ți mai dorești stilul de viață dinainte, atât de mult o să îți placă the new you.

Foame #dieteticiansigina A photo posted by Sigina Pop (@siginutz) on

cum sa nu te plicti la sala

Dacă ești o sedentară, probabil sala este singura șansă să faci mișcare susținut. Atmosfera de sală te menține în priză, când vezi că și alții aleg să fie acolo, și muncesc, și la mall, la gogoși. Eu schimb sălile, alternez mereu Club Moving (actualmente preluat de World Class) cu Gimmy, sala la care am mers cel mai mult. Ai să vezi că fiecare club are punctele lui forte: la Moving faci un cardio de excepție (cycling, benzile de alergat sunt mai responsive, au vedere către piscină, la care poți să mergi, evident), după care te poți relaxa la piscină și saună. Sau poți intra la cursuri, în special de TRX, unde ai un instructor pasionat – Cosmin. TRX e o mega provocare. Din club ieși direct în natură, pe cetățuie, unde e aer curat, verde și liniștit. E un club family-friendly, cu un personal cald, minunat, aerisit, cu mult spațiu. La Gimmy atmosfera e mai antrenantă, e colorat, muzică pefectă pentru mișcare, chiar dacă ți-ai uitat căștile acasă. La Gimmy fac foarte bine partea de forță (la aerobice sunt instructori grozavi, dar eu nu stau prea bine la punctualitate, așa că prefer sala de fitness), acolo merg când n-am chef de nimic. De cum intru în vestiar, și până mă schimb, îmi vine motivația și cheful. Acolo nu poți să stai.

Te plictisește banda? Ei bine, pentru partea de slăbire, alergarea e mai potivită decât cycling-ul. Dependența de cycling m-a cadorisit cu o musculatura mai serioasă a picioarelor, pe care nu neapărat mi-o doream, iar acum muncesc să le subțiez din nou. Stai liniștit, nu ți se întâmplă asta dacă mergi la cycling 1-2x/săptămână, așa, aleator 🙂 Fă intervale, alternează alergarea în plan drept cu urcarea în plan foarte înclinat și, pe măsură ce obții rezistență, cu alergare ușoară în plan înclinat – nu te forja, exercițiul fizic moderat ca intensitate arde grăsimea, nu cea de intensitate foarte ridicată. Asta o spun studiile, nu eu, dar am încercat și eu pe propria piele, și așa este. Deci nu-ți da duhul pe bandă, activează-ți metabolismul cu 10-15 alergare ușoară, apoi fă intervale – urcări abrupte și mai lente, urcări mai puțin abrupte și mai rapide – you’ll figure out in the end.


Eu am o listă de piese de alergare pe care le tot reînnoiesc – cele pentru alergare, cele pentru urcare, cele pentru cool down. E important să îți pui piese care îți plac mult, așa îți trece foarte repede timpul. Dacă ”o pui de o drumeție”, adică după ce ți-ai făcut intervalele, și nu mai ai nevoie să îți țină muzica ritmul, utilizează eficient timpul. Eu audiez podcasts, scriu pe notes idei de blogging, răspund la mailuri, mesaje. Când sunt obosită, fac doar ce simt că pot să fac.

În speranța că te ajută să îți menții greutatea dorită, te invit să citești și postările cele mai relevante din arhivă:

Vezi și The Summer Body Project

Vezi și Cum să slăbești 21 kg?

Vezi Acum 22 de kile

Vezi Cum să slăbești sănătos

quotes

Beauty blogger. Mainly. Lifestyle and fashion posts, also. :)