logo
Beauty and Lifestyle Blog
Featured Lifestyle

Reguli de stil de viață

E vară, cald și frumos așa cum ne dorim 8 luni pe an. Ne-am scos, în sfârșit, garderoba de vară la dispoziție și am dosit departe, cât mai departe, hainele groase și multe, de sezon rece. Dar stai, de sub maiou iese un colăcel, trebuie să slăbesc neapărat, că-i vară! Și mergi și tragi la sală ca hăbăucul, și ții cure cu lebeniță. Vine toamna, gata concediul, iar am mâncat mult, târziu și am băut prea mult alcool. Mă cert cu cântarul și-l pedepsesc, să stea la colț, până-și cere scuze pentru cifrele pe care mi le arată! Desigur, trebuie să merg la sală, că vine Crăciunul, anul nou, și trebuie să arăt bine în țoalele de petrecere. Doar n-o să fiu grasă la trecerea dintre ani, c-o să fiu așa tot anul! După Revelion, după vreo săptămână de recuperare din mahmureală, n-ai loc la sală. Toate benzile ocupate, programările la aerobice sunt full deja de două zile. Normal, toată lumea trebuie să dea jos sarmalele și cârnațul! Este ceva obișnuit. Vin Paștile – ei, ultima oară când o fac lată, și merg la nutriționist, că nu se mai poate! Auăleu, e aprilie, trebuie să ne pregătim pentru vară. Nu-mi dați un ”detox”?

lifestyle (5)

Vă sună familiar? Mie da, așa făceam și eu mai demult, așa fac multe persoane din jurul meu. Dar cum ar fi să ne bucurăm de viață și să fim relativ mulțumiți de noi tot timpul anului? Știți, e ca și cu creștinii de duminică. În timpul săptămânii n-au niciun dumnezeu, dar sunt prezenți la slujba de duminică. Așa e și cu stilul de viață. Stilul de viață echilibrat se învață cel mai ușor din familie. Însă, din păcate, în cultura noastră aveam alte probleme acum 30 de ani, nu aveam informație, nu știam multe lucruri. Așa că sarcina de a de forma un stil de viață echilibrat ne aparține în totalitate. Aceasta ia timp, multă voință și perseverență. Unele obiceiuri se schimbă greu, altele mai ușor, e nevoie să te strunești și să nu îți pierzi niciodată din vedere obiectivul – vezi asta.

lifestyle-6

1. Consultă un nutriționist. Unul în care ai tu încredere, și care te motivează pe tine. Aud de multe ori ”teorie știu și eu, mai greu cu practica”. Serios? Scapă-te de autosuficiență, că nu știi să mănânci, că, dacă știai, se vedea.

lifestyle (7)

lifestyle (4) 2. Fă mișcare suficient. M-ați auzit, mișcare. Nu sport, nu fitness neapărat, nu rupere de tendoane, că e inutil. Ideal e să ne mișcăm constant, cam toată ziua, că așa suntem proiectați, nu să stăm toată ziua. Dar, dacă însă nu poți, o formă de activitate fizică aproape zilnic și mai intensă de 2-3 ori pe săptămână, te ajută așa cum am descris aici, și îți tonifică musculatura, crescând ușor arderile – lucru pe care am uitat să îl menționez în acea postare (musculatura este consumatoare de calorii, e mai grea, dar ocupă mai puțin spațiu, grăsimea e mai voluminoasă, dar mai ușoară, și nu consumă calorii).

lifestyle (3)

Într-o primă fază vei exagera, probabil, cu sportul. Și mie mi s-a întâmplat. Noutatea din ultima vreme este că nu mai fac antrenamente intense zilnic, pentru că îți faci bine pe o parte, și rău pe alta: expoliezi organismul de nutrienții pe care îi pierzi prin transpirație excesivă, stresul fizic, iar rezervele nu au timp să se facă, alimentar, de pe o zi pe alta. Iar suplimentarea cu multiminerale după ureche, nu este recomandată, că se pot crea dezechilibre și mai mari. Acum fac mișcare aproape zilnic, și intens de vreo 2-3 ori pe săptămână, doar atunci când îmi cade bine. Când ești foarte obosit, mai bine dormi. Desigur, nu trebuie să cazi în cealaltă extremă – trage de tine, dacă crezi că lenea sau alte enshpe mii de motive te țin departe de mișcare.

3. Lucrează ce-ți place. O să ziceți că îmi e ușor să vorbesc, că eu am reușit să fac ce îmi place, însă viața este o multitudine de alegeri. Încearcă să-ți privești munca din alt unghi, să faci să îți placă, să nu mai simți că lucrezi.

4. Când ești la pământ, evită solitudinea. Sau dacă de ea ai nevoie, stai un pic singur(ă). Nu asculta muzică deprimantă, melancolică, atunci când ești trist, pentru că te adâncești în starea negativă. Aici iar ai un exercițiu cumplit de voință: pune-ți piese vesele, amuzante, iar dacă nu știi unele, platformele de muzică sunt pline de ”relaxation music”, muzică clasică, ce produc vibrații armonioase în spiritul tău nu tocmai armonios în momentul respectiv. Mai pe scurt, când totul ți-e negru, caută puțină lumină, chiar dacă nu ai chef. Se va face lumină și la tine. Descarcă-ți emoțiile negative constructiv. Du-te la sală și nenorocește un sac de box 🙂 Chiar dacă nu simte sacul nimic, biochimia o să-și spună cuvântul și endorfinele nu vor întârzia să apară.

5. Aranjează-te. Îmbracă-te, în fiecare zi, ca și cum ar fi ultima ta zi pe pământ. Eu am aplicat asta și la meseria mea, mi-am comandat un halat nou pentru cabinet. Pardon, un sarafan drăguț, feminin, cambrat 🙂 Fii un spectacol vizual. Ce transmiți, aceea primești. Contribuie la zenul propriu.

lifestyle (1)

6. De câte ori îți vine să fii răutăcios, amintește-ți asta: dacă nu este ceva de bine sau constructiv, mai bine taci. Scapă-te de persoanele care îți umplu urechile de gunoaie, te trag în jos. Nu uita că direcția ta este înainte și în sus, dacă alții n-au același traseu și nici nu vor să se lase trași după tine, nu te du tu în jos. Lasă-i. Viața este o sumă de alegeri, și nu putem alege pentru ceilalți.

7. Nu te consuma pentru lucrurile care nu țin de tine. Am zis asta aici. Vei zâmbi mai mult, amâni apariția ridurilor și vei avea o viață mai liniștită, și mai frumoasă, garantez. Uită-te mai puțin la știri, nu te umple de lucruri negative inutil. În majoritatea cazurilor nu poți schimba prea multe, așa că do not fill yourself with shit. La fel și cu filmele ”pline de rahat”, adică care-ți creează stări nasoale și îți tulbură armonia interioară. Nu te construiesc cu nimic, dimpotrivă, nu-ți pierde timp prețios cu ele. Știți vorba aceea, problema e că noi credem că avem timp… umple-l frumos.

8. Meditează/roagă-te.

lifestyle (2)

Cu toții avem tendințe distructive din cauză că tot ce e în univers este predispus către haos (entropia). De aceea, este mult mai ușor să faci ceva degradant, decât ceva constructiv. Să faci invers denotă forță interioară și superioritate a ființei și constanța în aceasta, o autodepășire continuă, ce merită tot respectul. Trăiește frumos. Adoptă noi reguli de stil de viață treptat, dar sigur. Și nu uita care îți e obiectivul.

Beauty blogger. Mainly. Lifestyle and fashion posts, also. :)

Comments (4)

  • Vinetele alea umplute…mmm.

  • Andreea, asa e 🙂 si noi facem, si vegetariene, si cu carne 🙂

  • E cumva off-topic, dar scriu.Va faceti reclama intr-un ziar online, iar proprietarul acestuia, care se viseaza mai nou primar, are vreo 180 de kg.In viu,Arata absolut dizgratios.Nu considerati ca ar fi un bun pariu profesional, o incercare excelenta pentru dv sa-l aduceti la dimensiuni normale, decente?
    Asta chiar ar fi o buna reclama pentru dv si o fapta buna, chiar daca, moral vorbind, personajul e imund, parvenit si periculos (nu neaparat in ordinea asta).Dar orice om merita ajutat, pina la urma, nu?

  • @oleg – eu ofer consiliere nutritionala persoanelor care doresc si o CER, este nedeontologic si neprofesional sa trag pe cineva de maneca. Nu am nevoie sa fac asta, si, nici daca as avea, n-as face-o. Fiecare om are libertatea de a alege, iar cand persoana alege sa vina la mine, eu o consiliez – cred ca disponibilitatea este clara pentru toata lumea. Daca persoana se tine de treaba sau nu, iarasi este o chestiune de alegere personala.
    Privind judecata celorlalti, cred ca trebuie sa o lasam pe mana Celui de Sus, daca nu carecumva este vreunul din noi usa de biserica. Stiti vorba aia small minds discuss people, great minds discuss ideas?