logo
Beauty and Lifestyle Blog
Nutritie&Sanatate

Supe creme de nevoie

Cochetez de ceva vreme cu supele creme, dar dacă s-ar putea să nu le fac eu, ar fi minunat. Cu toate acestea, după ce am mâncat o delicioasă supă cremă de broccoli la Rapsodia, în Bistrița, am hotărât să îmi încerc talentele: ceapă și usturoi mărunțite și călite nițel, peste care apă, copăceii de broccoli cât mai mărunți, un cartof și la fiert cu ele. La sfârșit – mixer, sare și piper după gust, o lingură de smântână și niște nucă presărată în mijloc și – voila! Gata supa.

Zilele astea însă plăcerea s-a transformat în nevoie, pentru că mi-am scos măseluța de minte și m-am umflat, de parcă ”las că știu eu că ascunzi o bomboană în gură!”. Știți cum arată veverițele sau hamsterii când își îndeasă papa în gură? Nah, cam așa am arătat eu vreo 3 zile. Și pentru că abia am putut mânca, am optat pentru alimente câââât mai moi.

Supa cremă de mazăre. Cam toate supele cremă merg pe principiul de mai sus, cu adaptări după rețete de pe net.

supa_crema_mazare

Supă cremă de praz. La aceasta am adăugat pulbere proteică din mazăre, pentru că prazul n-are – o găsiți aici.

supa_crema_praz

Supă cremă de țelină și morcov.

supra_crema_telina_si_morcov

La dejunuri m-am delectat cu iaurt producție proprie: lapte de la vaca alintată a bunică-mii, lăsat la prins. Cel mai mare deliciu de pe Terra în materie de iaurturi 🙂 Și, în amintirea molarului scos, o căpșună în formă de.

iaurt_de_casa_1 iaurt_casa

Am descoperit soia pulbere instant aici, și constat că este foarte utilă: în afară de faptul că băutura e delicioasă, pulberea nu se strică, așa cum mi se strică uneori laptele de soia în frigider. Dizolvi cât îți trebuie și gata. În plus, mi-am făcut niște clătite grozave cu pulberea 🙂

pulbere_soia_instant

Am redescoperit băuturile vegetale de la Bio Drink, într-un magazin naturist. Am luat de orez, de data asta, căci soia am deja. Ce îmi place la băuturile astea e că, în afară de ecologice, n-au adaos de niciun fel de zahar, decât cele prezentele în materia primă din care-s făcute. Și au gust grozav, și acesta, și celelalte. Preferata mea e aceasta, din orez.

lapte_orez_fara_zahar

Desigur, pentru că ziua e lungă și când lichidele sunt baza, mi-am făcut și lapte vegetal din nuci și migdale, la blender.

lapte_nuca_migdale

Și, în sfârșit, când am putut mânca, am avut o surpriză plăcută la Pizza Rex, mâncare neașteptat de bună: supă de ceapă cu vin alb și paste cu creveți, și eu – supă cremă de roșii (nu ar fi stricat mai puțin ulei) și o lasagna demențială! Good job!

pizza_rex_cluj

Și da, ăsta n-a fost cel mai nasol moment 🙂
img_20150401_125022

Beauty blogger. Mainly. Lifestyle and fashion posts, also. :)

Comments (5)

  • Ufff sa te faci bine!
    Si mie imi plac supele crema la nebunie – de rosii, de linte, de mazare uscata – sunt un deliciu, alaturi de cateva crutoane si un ardei iute sau un fir de praz. Imi place ca sunt satioase si merg luate si la pachet (eu imi iau zilnic la munca pachetel facut de mine).
    Chiar voiam sa te intreb ce parere ai despre consumul de soia si lapte de soia, tinand cont de cate opinii pro si contra exista pe lumea asta. Am pus si eu pe wishlist un lapte de soia organic, de pe iherb http://www.iherb.com/now-foods-real-food-organic-soy-milk-powder-20-oz-567-g/23466?rcode=pog662
    Stii ce voiam sa te intreb? Tinand cont ca regimul meu alimentar e preponderent vegan (mai mananc niste branza din cand in cand, si un ou odata pe luna), si nu pot manca mai nimic gras din cauza bilei (mi-e greata de la multe alimente, printre care se numara si carnea cu tot neamul ei), ce suplimente ar trebui sa iau pentru a compensa neajunsurile acestui regim? (stiu ca o dieta saraca in grasimi nu-i tocmai benefica, de-asta intreb)

  • Clarra, in primul rand B12 trebuie suplimentat. Si acizii grasi esentiali forme elongate, n-ar strica sa cate 1 cps omega 3 (vezi omegavert) in timpul mesei. Nu versi de la cruditati? Fac ca bila sa se dreneze foarte usor, cruditatile. Poti sa adaugi ulei de masline (mononesaturate) cate o lingura la fiecare masa. vezi ca oleaginoasele au cam mult omega6 care e proinflamator in cantitati mari

  • B12 iau in fiecare zi. Cu cruditatile ma impac foarte bine, pot manca orice in afara de ceapa si ridichi. Uleiul de masline nu-mi lipseste in nicio zi, si masline mananc foarte des – aproape zilnic. Seminte mananc putine – in general adaug cateva in musli, uneori imi mai fac cate o cana de lapte de migdale, sau pun cate o lingura, doua de seminte de canepa in salate. In total nu cred ca mananc mai mult de 10-15 grame de nuci/seminte pe zi. E o cantitate rezonabila?
    Multumesc pentru raspuns. O sa ma indrept catre omega 3. Oare ar trebui sa iau si niste colagen?

  • Hmm, arata super supele tale. Trebuie sa le incerc 😉

    http://fashionsofa.net

  • Nu lua b12 zilnic decat pe cure. E ok cate oleaginoase ai. Si nu, colagenul se formeaza endogen, nu trece de bariera GI ca atare. Mananci tu destule “materiale” de fabricat colagen. Chia, in ai, banuiesc? Vezi sa ai si aminoacizii esentiali cumva