logo
Beauty and Lifestyle Blog
Featured Lifestyle

4 reguli de ”interior” pentru toamnă

beautyA venit, oficial, toamna. Toamna caldă și colorată este sezonul meu, pentru că – știți, Toamna Mea. Sunt deja nostalgică după vară, dar doar pentru că avem așa puțin timp cald și frumos și serile nu trebuie să te gândești ”oare pe unde-mi e cardiganul”, adică exact cum se va-ntâmpla de acum încolo.

Partea bună a toamnei e că se potolește canicula, deci putem să ne vedem de stilul de viață sănătos, care include sport ca la carte. Să știți că și mie mi-a fost greu să merg la sală pe căldurile trecute – remodelarea corporală prin sport nu prea e compatibilă cu căldura excesivă. Prima regulă de frumusețe pentru toamna asta e să vă reînnoiți abonamentul la sală sau să vă activați ”mode”-ul de sport zilnic acasă. Mișcarea reglează și senzația de foame – mie, când trec două zile fără sport, îmi vine să mănânc non-stop. Cum merg la sală, nu mai am pofte ieșite din comun, mănânc normal.

A doua regulă de frumusețe pentru toamna asta e să aveți mese la ore regulate (3 mese principale, 2 gustări, aport adecvat de lichide – apă!). Este unul din primele lucruri pe care le recomand în consilierea nutrițională. Ca blogger de beauty, insist să faceți asta pentru a arăta armonios. Organismul nostru e extrem de inteligent și, odată ce se obișnuiește cu rutina de a primi ce trebuie la anumite ore, nu va mai fi zăpăcit și pus pe stocare (depunere), cum se întâmplă când mâncăm haotic, o dată-n zi sau ciugulim prostii toată ziua.

A treia regulă de frumusețe este să învățați să mâncați cu ajutorul unui specialist. Acesta poate fi medic nutriționist sau nutriționist dietetician licențiat în cadrul UMF. În orice caz, cadru medical să fie. Ce trebuie să știți voi e că statutul de medic nu îl propulsează automat pe respectivul specialist pe o treaptă superioară, pentru că sunt două domenii de activitate de sine stătătoare, deși interconectate (specializarea medicală pe care o are persoana + specializarea pe nutriție, adică un soi de dublă specializare) și nu îl face automat mai bun decât un nutriționist-dietetician, dimpotrivă, activitatea medicală poate să nu îi lase prea mult timp de perfecționare pe partea de nutriție (și invers!). Deci când vă alegeți nutriționistul, vă interesează să fie bun profesionist pe nutriție.

A patra regulă de frumusețe e să vă respectați necesarul energetic. Având o oarecare limitare calorică (diferită la fiecare persoană), veți avea mai multă grijă ca procentul de alimente de calitate să fie net superior junk-ului (exemplu: dacă în ziua respectivă aveți voie dulce, o să serviți o porție de prăjitură de casă bună sau o să mâncați ciocolată belgiană de calitate și nu gogoși pline de aditivi din comerț). Crește procentul de nutrienți de calitate astfel și calitatea vieții, fără frustrări și fără kilograme nedorite acumulate. Ajustările atunci când ”sărim calul” cu caloriile sau ce, cum, când să mănânci se fac împreună cu specialistul în nutriție și, în timp, îți intră în rutină și va fi ușor.

Nu vă mai povestesc că știu exact ce vorbesc și arăt cu câțiva ani mai tânără, pentru că am scăpat de 25 de kg (probabil și mai mult, dar mă încurcă greutatea masei musculare acum), dar v-o arăt pe Ioana, care e cel puțin la fel de pofiticioasă ca și mine, și care are o evoluție uimitoare în ultimele 6 luni, cu un regim alimentar mai permisiv decât mi-aș fi dorit eu pentru ea (ce să fac, dacă a mârâit și și-a scos gheruțele când am vrut să-i iau ciocolata și vinul 😀 ), dar și cu un antrenor personal excelent care o face să o treacă toate transpirațiile. Rezultatul e lesne de observat, Ioana nu mai arată a post-gravidă, ci a prins un contur foarte frumos și devine încet-încet a hot proud mum cu moacă de puștoaică.

remodelare

Beauty blogger. Mainly. Lifestyle and fashion posts, also. :)

Comments (7)

  • Cu ciocolata si vinul meu nu se pune nimeni :))))

  • Good post!!! 😀 crezi ca abdomenele ajuta,daca nu ai posibilitatea sa mergi la sala? Eu am 56kg si 1.70 de ex si ma straduiesc sa fac in fiecare seara,asa doar de intretinere,nu pt slabit si mananc destul de echilibrat 😀

  • ale, da, te ajuta. grasimica detesta miscarea, iar dac a tu n-ai exces ponderal, te ajuta la intretinere. As zice sa mai faci si flotari, pentru celelalte grupe, sa antrenezi mai multi muschi. poti incepe cu flotarile pe genunchi, ca is mai usoare, nu pe varfurile picioarelor. Cauta pe youtube pozitia corecta, uite https://www.youtube.com/watch?v=LiKfLE2K_DI fundul sus, baga burta si da-i sa mearga 🙂 sa ai salteluta dedesubt.

  • Sigina, de ce atunci cand aveai cele 25 kg ziceai ca ai BMI normal? e atat de gresita formula aia sau e atat de permisiva?

  • Niciodata nu am sustinut ca am avut mereu BMI normal. In general, structura mea a fost sa fiu la limita superioara a normalului cu greutatea, dar am admis si cand am fost supraponderala. Obeza n-am fost niciodata 🙂
    Uite un exemplu aici: http://www.sigina.ro/2011/06/ootd-de-peste-weekend/ Curvy models sunt de la marimea 42-44, aici ajunsesem la 42 (in 2011).

  • Deci o persoana sanatoasa, fit, tre sa mearga la nutritionist si sa plateasca zeci de lei pe sedinta ca sa-i calculeze cate calorii poate sa manance intr-o zi? inteleg la supraponderali si obezi, sau la diabetici/bolnavi cronici care au nevoie de nutritionist dar nu la toata lumea e musai. Deci regula 3 e pusa acolo cam aiurea – nu te supara
    cam tot omu stie ca trebuie sa manance fruce legume, cruditati si sa evite prajelile si junk-ul pe cat posibil.

  • Adeline, cate calorii sa mananci intr-o zi iti calculezi pe net, gratis. Vizita la nutritionist a persoanelor sanatoase este optiunea lor, dar nu vizeaza doar consumul energetic. Conteaza calitatea caloriilor, din ce macronutrienti le iei, ce proportii, plan de nutritie etc etc. Este mult mai mult de atat. A invata sa mananci, ai fi fi uimita, nu e chiar floare la ureche, si pana nu iti intra in rutina, nu ai cum sa o faci singur – ce ai enumerat tu, acolo, nu e rau, dar nu suficient. 🙂 Daca tu, personal, simti ca n-ai nevoie, nu te duce.