logo
Beauty and Lifestyle Blog
Featured Nutritie&Sanatate Review

Dulce: clătite fără gluten

clatite fara gluten

Produsele fără gluten au, de câțiva ani, așa o popularitate, încât aproape încep să cred că, pentru unii, a avea intoleranță la gluten (cât de mică), e o mândrie. E cam la modă, așa cum este la modă și să ai sub greutatea normală. Intoleranța la gluten se manifestă adesea prin dureri abdominale, balonare, flatulență, diaree. Acestea pot exista pe bune la consumul de gluten dar la fel de bine poți să-ți induci psihic, pe principiul că dacă ești convins că ai o problema, apoi e foarte posibil să și apară. Oricum, în cazul persoanelor intolerante (cu adevărat) la gluten, simptomele, deși disconfortante, sunt trecătoare și nu pun probleme serioase, cu excepția persoanelor cu boala celiacă.

Glutenul se găsește în grâu, secară și orz (se discută că s-ar găsi urme și în ovăz, prin contaminare de la grâu, deși ovăzul în sine nu conține gluten), adică în făina cea mai folosită. Variantele cele mai accesibile de făină fără gluten sunt făina de orez și făină de porumb. Eu folosesc făină din diverse cereale și pseudocereale din motive de diversitate. Personal, cred că făina de grâu, urmată de cea de secară, sunt cele mai bune din punct de vedere gustativ. În ultima vreme însă, m-am jucat cu moara mea electrică și mi-am făcut făină din orez integral (se poate și din orez alb), din care am făcut, de câteva ori, clătite.

Pentru că făina fără gluten n-are aceeași ”ținută”, n-am îndrăznit să fac clătitele fără ajutor – praf de copt AlNatura (de la altele mă doare stomacul), și tot pentru structură am bătut albușurile spumă (se poate pune și apă carbogazoasă, în loc de/pe lângă lapte).

Azi am pus asa: 300 g făină de orez integral, 3 ouă (de țară), o lingură îndulcitor Green Sugar, o lingură zahăr, cam 250 ml lapte integral (de țară), jumătate praf de copt. Din toată treaba asta mi-au ieșit 5 clătite fumoase, grosuțe, de câte 300 kcal bucata. Oricum, pot mânca una și jumătate maxim, pentru că sunt sățioase. Dacă vreți să le scădeți aportul energetic, puneți doar 2 ouă, lapte degresat – eu nu am pus ulei deloc, decat vreo 4-5 picaturi întinse pe toată tigaia la coacere. Nu sunt mare maestră la bucătărit (pe mine mă pasionează mai mult calitatea, valori nutritive, compoziții chimice, transformări chimice mai mult decat gastrotehnia), dar cu niște dulceață sau ciocolată sunt delicioase. Aș încerca clătite și din făină de quinoa și alte pseudocereale.

clatite fara gluten 2

Beauty blogger. Mainly. Lifestyle and fashion posts, also. :)

Comments (1)